GREFSEN SKOLEKORPS’ LOPPEMARKED!

Grefsen Skolekorps arrangerer snart loppemarked og i den forbindelse trenger de lopper.

Vårens loppemarked arrangeres lørdag 27. april kl. 10-16 og søndag 28. april kl. 12-16.

Arrangørene av loppemarkedet henter lopper langs veiene fredag 26. april, og tar imot det de kan få av hele og salgbare ting. Lopper settes i veien ved innkjøringen til Bråtenalléen før kl. 18 på fredag 26. april. Lopper kan også leveres på Grefsen Skole fra kl. 17.

Sortér gjerne og merk poser og esker. Da kommer loppene fortere på plass.

NB! De tar ikke imot hvitevarer, sofaer, tjukkskjermer og sponplate-møbler!

De kan også hente på døra, dersom du har større ting å gi bort eller ting av høyere verdi. Ring tlf 98 80 77 70, eller send en epost til loppemarked@grefsenskolekorps.no

Dette er en god anledning til å ta en vårrengjøring, samtidig som man støtter en god sak!

MERK BODENE DINE!

Siden sommeren 2018 har vi flere ganger oppfordret alle beboere om å merke bodene sine i kjelleren med adresse og leilighetsnummer, på denne måten som eksempel: BK35B H0202. Det ble klistret opp hvite merkelapper på de fleste bod-dører i fjor sommer.

Det er fremdeles veldig mange som ikke har gjort det, selv etter så lang tid. Vi må be alle om å merke bodene sine OMGÅENDE! Det tar ikke mye av tiden din å gjøre dette… Ikke skriv navn, kun forkortelse av adresse og leil.nr. Leilighetsnummer finner du i dørkarmen på utgangsdøren din.

Grunnen til at vi har pålagt alle å gjøre dette er fordi det er ingen oversikt over hvilke boder som tilhører hvilke leiligheter. Det finnes heller ingen oversikt i arkivet til hverken sameiet eller Usbl.

Mange av bodene har vært dårlig merket tidligere. Det har vært store utfordringer i forhold til nyinnflyttede, som ikke vet hvilke boder de skal bruke. Noen utflyttere har ikke hatt oversikt over hvilke boder de har eid,  og vi har blitt kontaktet av flere meglere som trenger hjelp. Det er også noen som har to boder, men kun har brukt én, som forståelig vil ha tilgang til sin bod nr. 2 – men som ikke vet hvilken dette er… Nå har vi i styret brukt mye tid på å forsøke å få en klar oversikt og merking, men det er vanskelig uten litt samarbeidsvilje fra dere… Her mener vi dere må bidra slik at vi kan hjelpe de som trenger tilgang til bodene sine.

Hvis ikke alle merker bodene sine nå innen kort tid, må styret gjøre drastiske tiltak. Har du allerede merket bodene dine; tusen takk 🙂

Hjelp oss å få en oversikt en gang for alle! 

VÅRDUGNAD!

Vårens dugnad blir onsdag 8. mai fra kl. 17.30.

Dersom du har sett noe du mener vi bør gjøre på dugnaden må dette meldes inn til Styret på forhånd, så vi kan skaffe nødvendig utstyr om det behøves.

Send en mail til sameietstubben@gmail.com

Mer info kommer nærmere dugnaden! 

NORSK BRANNVERN UTFØRER KONTROLL!

I forbindelse med at sameiet har en avtale med Norsk Brannvern, vil de komme på befaring hos oss mellom klokken 17:00 og 21:00 onsdag 27. mars 2019.

Dersom man ikke har mulighet til å være hjemme denne kvelden vil de komme tilbake:
Torsdag 4. april mellom kl. 17:00 og 21:00

Norsk Brannvern vil foreta en kartlegging av brannsikkerheten og utføre enkle kontroller. Teste, samt bytte batteri i røykvarslere og utføre enkel kontroll av brannslukker. Dette er en del av styrets systematiske HMS-arbeid for økt brannsikkerhet for alle beboere. Det er viktig at Norsk Brannvern får kommet innom samtlige boenheter. Ved spørsmål, vennligst kontakt styret. Eventuelt Norsk Brannvern på post@norskbrannvern.no

PARKERING

Husk at det er parkering forbudt på området, utenom normal av- og pålessing, og i maks 30 min! All parkering skjer i gate på anviste plasser og etter gjeldende regler.

P-Service AS gjennomfører jevnlige kontroller på området og bøtelegger ved behov.